راهنمای ثبت شرکت در خوزستان و اهواز

ثبت شرکت در خوزستان

استان خوزستان یکی از بهترین استان ها جهت ثبت شرکت مخصوصا شرکت های بازرگانی است. چرا که این استان مرزی بوده و شرایط بسیار مناسبی برای ثبت شرکت دارد. ثبت شرکت در اهواز تفاوت آنچنانی با ثبت شرکت در مناطق دیگر ایران ندارد. زیرا مراحل و فرایند ثبت شرکت طبق قانون ثبت شرکت ها صورت می گیرد.

اگر قصد ثبت شرکت در خوزستان را دارید، ابتدا باید در مورد فرایند ثبت به خوبی بدانید. در غیر این صورت با مشکلات عدیده ای در زمان ثبت شرکت مواجه خواهید شد. در این مطلب می خواهیم به آموزش ثبت شرکت در استان خوزستان و مراحل آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

فرایند ثبت شرکت در خوزستان

فرایند ثبت شرکت در خوزستانفرایند ثبت شرکت در خوزستان شامل بخش های مهم جمع آوری مدارک، ثبت درخواست در سامانه ثبت شرکت و تکمیل پرونده حضوری می شود. در واقع اگر بخواهیم ثبت شرکت را به دو بخش تبدیل کنیم به بخش های اقدامات قبل از ثبت و اقدامات بعد از ثبت تقسیم می شود. در ادامه می خواهیم مراحل ثبت شرکت را به صورت کامل به شما توضیح دهیم تا بیشتر با این فرایند آشنا شوید.

انتخاب قالب مناسب برای شرکت

اولین موردی که برای آن باید تصمیم بگیرید انتخاب قالب مناسب برای ثبت شرکت در اهواز است. ثبت شرکت در قالب های رسمی سهامی خاص، سهامی عام، مسئولیت محدود، مختلط سهامی، تضامنی، نسبی، مختلط غیر سهامی، تعاونی و … صورت می گیرد. در میان این قالب ها، سهامی خاص و مسئولیت محدود از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می دهند شرکت های خود را در این دو قالب تاسیس کنند. در هنگام انتخاب قالب مناسب برای شرکت، تعداد اعضای شرکت و موضوع فعالیت آن را حتما در نظر بگیرید. جهت انتخاب بهترین قالب برای شرکت خود، با مشاوران حقوقی ثبت خوارزمی مشورت داشته باشید.

جمع آوری مدارک لازم جهت ثبت شرکت در خوزستان

جمع آوری مدارک لازم جهت ثبت شرکت در خوزستانفراهم آوردن و جمع آوری مدارک لازم جهت ثبت شرکت در خوزستان بسیار مهم است. چرا که کلیه امور ثبت بر اساس همین مدارک صورت می گیرد. مدارک لازم برای ثبت شرکت تا حدودی به نوع قالب انتخابی و موضوع فعالیت نیز بستگی دارند. مهم ترین این مدارک به شرح زیر هستند.

  • اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه
  • مدارک شناسایی اعضای شرکت شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت، آدرس محل سکونت، شماره تلفن و کدپستی
  • اقرارنامه اعضای شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • وکالتنامه در صورت داشتن وکیل
  • اخذ مجوز در صورتی که موضوع مورد فعالیت نیاز به مجوز داشته باشد.

مدارکی مانند اساسنامه، تقاضانامه و شرکتنامه حتما باید در سربرگ اصلی شرکت تنظیم شوند. همچنین امضای تمام برگه های این مدارک توسط تمامی اعضای شرکت الزامی می باشد. در غیر این صورت مدارکی همانند اساسنامه و شرکتنامه فاقد اعتبار کافی خواهند بود.

رجوع به سامانه ثبت شرکت ها و تکمیل فرم درخواست

قدم بعدی جهت ثبت شرکت در اهواز، رجوع به سامانه ثبت شرکتها و تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت است. سامانه امکان دسترسی به فرم درخواست ثبت شرکت را فراهم می کند. ابتدا وارد سامانه ثبت شرکت ها شده و بر روی گزینه تاسیس شخصیت حقوقی ضربه بزنید. در این بخش فرم درخواست ثبت شرکت به شما نمایش داده می شود.

در بخش اول باید اطلاعات مربوط به متقاضی ثبت شرکت ثبت شوند. این متقاضی می تواند صاحب شرکت یا وکیل شرکت باشد. در وهله بعدی باید اطلاعات مربوط به شخصیت حقوقی وارد شوند. این اطلاعات شامل نام شرکت، قالب، آدرس، کد پستی، شماره تلفن و … می شوند.

انتخاب پنج نام سه سیلابی به ترتیب اولویت برای ثبت شرکت در خوزستان الزامی است. نام شرکت باید غیرتکراری و خلاقانه باشد. هر کدام از این اسم ها که تایید شوند، اسامی بعدی بررسی نخواهند شد. بنابراین رعایت اولویت بندی بسیار مهم است. تمامی سیلاب های اسم شرکت باید کاملا فارسی و معنادار باشند. امکان ثبت اسامی بی معنی و نامفهوم برای شرکت وجود ندارد.

در بخش های بعدی لازم است اطلاعات مربوط به نمایندگی ها، شعب، اعضای شرکت، میزان سرمایه را وارد کنید. اگر ثبت شرکت توسط وکیل صورت گیرد باید اطلاعات مربوط به وکیل نیز وارد شوند. در غیر این صورت فرم درخواست ثبت شرکت مورد قبول واقع نخواهد شد.

اطلاعات هویتی شامل نام کامل، سال تولد، کدملی، شماره شناسنامه، آدرس محل سکونت، کدپستی، شماره تماس و … می شود. همچنین وارد نمودن اطلاعات مربوط به اتمام خدمت سربازی یا معافیت سربازی بسیار مهم است. البته اعضای شرکت تنها شرکای شرکت نیستند. بلکه وارد نمودن اطلاعات مربوط به بازرسان نیز مهم است.

مورد دیگری که بسیار مهم است اطلاعات مربوط به میزان سرمایه شرکت است. تمامی سرمایه های نقدی و غیرنقدی شرکت باید توسط متقاضی ثبت شوند. همچنین تقویم رسمی تمامی سرمایه های غیرنقدی لازم است. بعد از اتمام این امور، باید تصویر مدارک به صورت کامل بارگذاری شوند.

بارگذاری مدارک خواسته شده در فرم ثبت شرکت

نحوه ثبت شرکت در خوزستانبعد از تکمیل اطلاعات فرم مربوط به درخواست ثبت شرکت، سامانه یکسری مدارک را برای بارگذاری تعیین می کند. متقاضیان باید مدارک لازم برای ثبت شرکت را در این سامانه بارگذاری کنند. برای این کار تصویر تمامی مدارک خواسته شده در در جای خود اسکن نمایید. تصاویر همگی باید وضوح بالایی داشته و روشن و دقیق باشند. در غیر این صورت مدارک ناخوانا بوده و درخواست ثبت شرکت از سوی بازرسان اداره ثبت شرکت رد خواهد شد.

پرداخت هزینه ثبت شرکت و اخذ کد رهگیری

مرحله بعدی ثبت شرکت در خوزستان، پرداخت هزینه مربوط به ثبت شرکت و اخذ کد رهگیری از سامانه است. در صورتی که ثبت فرم درخواست با موفقیت صورت گیرد، شما یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد. از این کد رهگیری می توانید برای بررسی وضعیت ثبت شرکت خود بهره ببرید.

بعد از دریافت کد رهگیری، ممکن است بررسی پرونده شما 10 الی 14 روز طول بکشد. بعد از این مدت یک پذیرش نامه دریافت خواهید کرد. در این پذیرش نامه ممکن است درخواست ثبت شرکت شما تایید یا رد شود. همچنین سامانه ممکن است از شما بخواهد که جهت تکمیل مدارک خود یا اصلاح فرم درخواست اقدام نمایید.

ارسال فیزیکی مدارک به اداره ثبت شرکت در خوزستان

اگر درخواست ثبت شرکت در خوزستان تایید شود، پذیرش نامه حاوی یک آدرس خواهد بود. متقاضی باید نسخه فیزیکی مدارک را با استفاده از پست به آدرس مدطنر ارسال نماید. نسخه فیزیکی مدارک نیز توسط بازرسان بررسی خواهد شد. نسخه فیزیکی باید با تصویر مدارک تطبیق داشته باشد. در غیر این صورت درخواست ثبت شرکت شما رد خواهد شد. اگر در بررسی مدارک مشکلی پیش نیاید، جهت تکمیل پرونده باید به صورت حضوری مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: عدم فعالیت شرکت با مسئولیت محدود

مراجعه به اداره ثبت شرکت جهت تکمیل پرونده

مراجعه حضوری در اداره ثبت شرکت در خوزستان و تکمیل پرونده بسیار مهم است. حضور در دفترخانه رسمی به منزله حضور در اداره ثبت شرکتها می باشد. برای ادامه فرایند ثبت شرکت حتما باید روزنامه رسمی شرکت را انتخاب نمایید.

ثبت آگهی نوبت اول و دوم روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

ثبت شرکت در اهواز باید همراه با ثبت آگهی نوبت اول و نوبت دوم در روزنامه رسمی صورت گیرد. ثبت آگاهی نوبت اول صورت می گیرد. بعد از سی روز اگر اعتراضی صورت نگیرد، آگهی نوبت دوم ثبت شده و شرکت ثبت نهایی می شود.

جمع بندی

در این مطلب از ثبت خوارزمی به معرفی کامل نحوه ثبت شرکت در خوزستان و مدارک لازم برای آن پرداختیم. همچنین مراحل کامل ثبت شرکت را توضیح دادیم. برای ثبت انواع شرکت می توانید به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه نمایید. کارشناسان ثبت خوارزمی می توانند صفر تا صد ثبت شرکت را برای شما انجام دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره سایت را پر کنید یا با کارشناسان ثبت خوارزمی تماس بگیرید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان