راهنمای ثبت شرکت پخش مواد غذایی

ثبت شرکت پخش مواد غذایی

اگر دوست دارید در حوزه مواد غذایی فعالیت داشته باشید ثبت شرکت پخش مواد غذایی بهترین انتخاب است. شرکت های پخش مواد غذایی امروزه نقش مهمی در این صنعت ایفا می کنند. این شرکت ها به عنوان عمده فروش های مواد غذایی نیز شناخته می شوند. با وجود این شرکت ها، مواد غذایی تولید شده در شرکت های تولیدکننده به موقع به دست مصرف کننده خواهد رسید. درنتیجه جامعه با هیچگونه کمبود مواد غذایی مواجه نخواهد شد.

اما چگونه می توان شرکت پخش مواد غذایی را ثبت کرد؟ مدارک و شرایط لازم برای ثبت این نوع شرکت کدامند؟ در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم به پاسخ این سوالات بپردازیم. جهت ثبت شرکت پخش مواد غذایی و اخذ راهنمایی های بیشتر، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

شرکت پخش مواد غذایی چیست؟

شرکت پخش مواد غذایی چیست؟شرکت پخش مواد غذایی، شرکت هایی هستند که امور انبار کردن، مدیریت فروش و توزیع مواد غذایی را انجام می دهند. در واقع این شرکت ها همانند یک واسطه میان شرکت های تولیدکننده مواد غذایی و فروشگاه های مواد غذایی عمل می کنند. شرکت هایی که کار تولید مواد غذایی را انجام می دهند، تنها در زمینه تولید فعالیت دارند.

بنابراین توزیع و فروش مواد غذایی بر عهده شرکت های پخش مواد غذایی است. این شرکت ها محصولات مواد غذایی را به صورت عمده در اختیار فروشگاه ها قرار می دهند تا محصولات به دست مصرف کنندگان برسد. این شرکت ها دارای انبارها و ماشین آلات مخصوص با تجهیزات پیشرفته برای نگهداری و توزیع مواد غذایی به صورت استاندارد و بهداشتی هستند.

بهترین قالب ها برای شرکت پخش مواد غذایی

یکی از چالش های اصلی متقاضیان ثبت شرکت پخش مواد غذایی، انتخاب قالب مناسب برای این نوع شرکت هاست. خوشبختانه هیچ محدودیتی برای انتخاب قالب شرکت پخش مواد غذایی وجود ندارد. یعنی از هفت قالب رایج و رسمی ثبت شرکت در ایران می توانید استفاده کنید. اما انتخاب بهترین و مناسب ترین قالب برای این شرکت بسیار مهم است.

قالب های مسئولیت محدود و سهامی خاص برای ثبت این نوع شرکت بهترین انتخاب هستند. زیرا این قالب ها دارای تشریفات کمتری برای ثبت بوده و شرایط بسیار آسان تری دارند. بنابراین کارشناسان سهامی خاص و مسئولیت محدود را برای ثبت این نوع شرکت پیشنهاد می دهند.

مجوزهای لازم برای ثبت شرکت پخش مواد غذایی

مجوزهای لازم برای ثبت شرکت پخش مواد غذاییقبل از آنکه برای ثبت شرکت پخش مواد غذایی اقدام کنید باید مجوزهای لازم برای ثبت و تاسیس آن را اخذ کرده باشید. در واقع بدون این مجوزها امکان ثبت کردن شرکت در اداره ثبت شرکتها وجود نخواهد داشت. مجوزهای لازم برای شرکت پخش مواد غذایی شامل مجوزهای وزارت بهداشت، جواز تاسیس و پروانه کسب می باشد.

این مجوزها از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو) و وزارت صنعت، معدن و تجارت (وزارت صمت) قابل اخذ می باشند. وزارت بهداشت باید سلامت انبارها و سایر تجهیزات شرکت پخش مواد غذایی را تایید کند. چرا که این شرکت ها مستقیما با مواد غذایی و سلامت جامعه در ارتباط هستند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پخش مواد غذایی

برای آن که بتوانید امور ثبت شرکت مواد غذایی را انجام دهید، باید مدارک لازم برای این کار را تهیه کنید. البته این مدارک تا حدودی به قالب شرکت بستگی دارند. اما در کل مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت عبارتند از:

  • دو نسخه اساسنامه، تقاضانامه و شرکتنامه
  • ارائه مجوزهای لازم
  • مدارک هویتی و شناسایی اعضا و شرکای اصلی شرکت و محل اقامت آن ها
  • مشخصات محل اقامت شخص حقوقی همانند آدرس، شماره تلفن، کد پستی، آدرس الکترونیک و …
  • ثبت نام کد ثنا برای اعضای هیئت مدیره
  • گواهی بانک مبنی بر تامین سرمایه اولیه متعهد شده لازم برای تاسیس شرکت
  • آگهی تاسیس و نامه نمایندگی
  • وکالتنامه در صورت داشتن وکیل

شرایط مهم برای ثبت شرکت پخش مواد غذایی

شرایط مهم برای ثبت شرکت پخش مواد غذاییبرای آنکه بتوانید ثبت شرکت پخش مواد غذایی را انجام دهید باید یک سری شرایط مهم را رعایت کنید. بدون رعایت این شرایط موفق به ثبت شرکت نخواهید شد. شرایط ثبت شرکت بستگی به نوع قالبی دارد که برای شرکت انتخاب کرده اید.

  • یکی از شروط اصلی ثبت شرکت، اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و وزارت صمت است.
  • حضور حداقل سه شریک برای شرکت سهامی خاص و دو شریک برای شرکت مسئولیت محدود لازم است.
  • شرکا و اعضای اصلی باید بالای 18 سال سن داشته باشند.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و داشتن کد ثنا برای تمامی اعضا
  • پرداخت تمامی هزینه های مربوط به ثبت شرکت و حق الثبت
  • تعیین 5 اسم سه سیلابی برای شرکت مواد غذایی بر اساس اولویت بندی

سامانه ثبت شرکت پخش مواد غذایی کدام است؟

فرایند ثبت شرکت پخش مواد غذایی به صورت کاملا آنلاین و از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها انجام می شود(از سامانه ثبت برند مواد غذایی متفاوت است). سامانه ثبت شرکت ها امکان تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت را برای متقاضیان فراهم می کند. در گذشته ثبت درخواست به صورت حضوری انجام می شد. اما امروزه از طریق این سامانه می توان فرم درخواست ثبت شرکت را به اداره ثبت شرکت ها ارسال است.

دقت کنید تنها راه ثبت شرکت، اقدام از طریق این سامانه می باشد. بنابراین نمی توانید به صورت حضوری برای تکمیل و ارسال این فرم اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار با سامانه ثبت شرکتها حتما با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

مراحل ثبت شرکت پخش مواد غذایی

برای اولین گام از مراحل ثبت شرکت پخش مواد غذایی ابتدا باید به سامانه ثبت شرکتها مراجعه نمایید. با ورود به سامانه، گزینه تاسیس شرکت حقوقی را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب این گزینه، فرم درخواست ثبت شرکت به شما نمایش داده می شود. بخش های مختلف این فرم شامل اطلاعات گوناگونی هستند. اطلاعات خواسته شده را به ترتیب تکمیل کنید. تمامی فیلدها را بر اساس مدارکی که تهیه کرده اید، تکمیل نمایید.

بعد از تکمیل اطلاعات، سامانه به شما نشان می دهد که کدام مدارک را باید بارگذاری کنید. تصویر مدارک را به صورت واضح و روشن بارگذاری کرده و کدرهگیری را دریافت کنید. از این کد رهگیری می توانید برای بررسی وضعیت پرونده ثبت شرکتتان بهره ببرید.

بعد از مدتی پذیرش نامه اینترنتی دریافت خواهید کرد. در این پذیرش نامه آدرسی وجود دارد که باید مدارک را به صورت فیزیکی با پست به آدرس ارسال نمایید. بعد از تایید مدارک، می توانید جهت تکمیل پرونده و ثبت آگهی روزنامه رسمی به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: ثبت برند مواد غذایی

هزینه ثبت شرکت پخش مواد غذایی چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت پخش مواد غذایی چقدر است؟تعرفه و هزینه های ثبت شرکت پخش مواد غذایی به هزینه حق الثبت، حق الوکاله، هزینه تهیه مدارک، چاپ آگهی روزنامه رسمی و … بستگی دارد. همچنین نوع قالب شرکت در میزان هزینه ثبت آن بسیار موثر خواهد بود. به صورت کلی شرکت های پخش مواد غذایی را می توان با هزینه بسیار مناسبی به ثبت رساند. جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه ثبت این نوع شرکت ها حتما با کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی در ارتباط باشید.

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت پخش مواد غذایی

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت پخش مواد غذایی حداقل دو ماه است. این مدت زمان ممکن است طولانی تر نیز شود. مدت زمان ثبت شرکت بستگی به دانش حقوقی متقاضی دارد. اگر دانش حقوقی بالایی داشته باشید می توان شرکت را در کمتر از دوماه به آسانی ثبت کرد. اما اگر در روال قانونی ثبت شرکت خبره نباشید این کار می توان 3 الی 4 ماه نیز طول بکشد.

برای کوتاه کردن مدت زمان ثبت شرکت بهتر است حتما از خدمات بهترین موسسه ثبت شرکت در ایران بهره ببرید. موسسه ثبت خوارزمی می تواند صفر تا صد امور ثبت شرکت و اخذ مجوزهای لازم را در مدت زمان کمی برای شما انجام دهد.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به نحوه ثبت شرکت پخش مواد غذایی، مدارک و شرایط لازم برای ثبت این نوع شرکت پرداختیم. همچنین مجوزهای لازم برای ثبت این نوع شرکت را معرفی کردیم. ثبت شرکت سریع و ارزان را می توانید با تهیه مدارک کامل بدون هیچ کم و کسری انجام دهید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان