همه چیز در مورد ثبت شرکت ضایعاتی

ثبت شرکت ضایعاتی

یکی از مهم ترین انواع شرکت هایی که ثبت آن می تواند کمک خارق العاده ای به محیط زیست کند، شرکت ضایعاتی است. ثبت شرکت ضایعاتی به جهت بازیافت و استفاده مجدد از زباله های جامد قابل بازیافت صورت می گیرد. ثبت این نوع شرکت ها در قالب های مختلف گرفته و شرایط و مدارک مشخصی لازم دارد.

با ثبت شرکت می توانید از تمام حمایت های دولتی و قانونی در زمینه کاری خود بهره مند شوید. در این مطلب از ثبت خوارزمی می خواهیم ابتدا شرکت ضایعاتی و موضوع فعالیت آن را به صورت کامل معرفی کنیم. سپس نحوه ثبت شرکت خدماتی و  ضایعاتی، مجوز و مدارک لازم را ارائه دهیم. در صورت داشتن سوالات بیشتر، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع زمان با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

ثبت شرکت ضایعاتی چیست؟

ثبت شرکت ضایعاتی یعنی چه؟

ثبت شرکت ضایعاتی به ثبت قانونی شخصیت حقوقی در اداره ثبت شرکتها گفته می شود. شرکت های ضایعاتی، شرکت هایی هستند که زباله های جامد قابل بازیافت را جمع آوری کرده و آن را به چرخه بازیافت وارد می کنند. این کار به حفظ هر چه بیشتر محیط زیست و استفاده کمتر از منابع طبیعی آن کمک خواهد کرد. در ایران ثبت شرکت پیمانکاری و ضایعاتی باید زیر نظر اداره ثبت شرکتها و سازمان محیط زیست صورت گیرد. بر اساس قانون ثبت شرکت ها، تنها در صورت ثبت شرکت است که می توان همه جانبه از شرکت مدنظر حمایت کرد.

ضایعات و انواع آن

برای آن که بهتر با ثبت شرکت ضایعاتی آشنا شوید، بد نیست انواع ضایعات را بشناسید. ضایعات، زباله های جامد هستند که به راحتی می توان آن ها را بازیافت کرده و مجددا از آن ها استفاده کرد. در نتیجه استفاده از منابع طبیعی و هزینه های تولید نیز کاهش پیدا می کنند. انواع ضایعات قابل بازیافت به شرح زیر هستند.

ضایعات ساختمانی

این سازمان باقی مانده مصالح مورد استفاده برای ساختمان سازی است. همانند بتن، آجر، کاشی، گچ، سیمان، سفال، چوب، سنگ و …

ضایعات فلزی

این نوع ضایعات عمدتا شامل استیل، آلومینیوم، میلگرد آهنی و فولادی، مس، برنج، چدن و … است. از این وسایل در ساختمان سازی، یراق آلات و ساخت دیگر مصنوعات فلزی استفاده می شود.

ضایعات غیر فلزی

ضایعات غیرفلزی سایر متریال ها را در بر می گیرند. همانند پلاستیک، کاغذ، کارتن، شیشه، پلیمر، منسوجات، چوب، مواد شیمیایی، سنگ و …

ضایعات الکترونیکی و الکتریکی

این ضایعات شامل وسایل مانند کامپیوتر، موبایل، تبلت، لپ تاپ، باتری ها، تجهیزات مخابراتی، تجهیزات برقی و … است.

محصولات فلزی و غیرفلزی

این نوع ضایعات نیز تفاوت زیادی با ضایعات فلزی و غیرفلزی ندارد. با این تفاوت که امکان استفاده مجدد از این محصولات وجود داشته و جزء کالاهای خاص محسوب می شوند. ریل آهن، میلگرد نو؛ لامپ های کم مصرف، سیم برق و … جزء این محصولات هستند.

ضایعات پلاستیک

ضایعات پلاستیکی حجم عمده از ضایعات را تشکیل می دهند. بطری نوشیدنی ها، کیسه های پلاستیکی، انواع بسته بندی های پلاستیکی، قطعات پلاستیکی و … جزء این ضایعات هستند.

ضایعات آشغال شهری

آشغال های شهری ترکیبی از ضایعات مختلف شهری هستند. همانند پلاستیک، کاغذ، شیشه، فلزات، آشغال های خانگی و …

مزایای ثبت شرکت ضایعاتی

مزایای ثبت شرکت ضایعاتیثبت شرکت ضایعاتی مزایای فوق العاده ای دارد که بسیاری از آن ناآگاهند، مزایای ثبت شرکت های ضایعاتی به شرح زیر است.

  • مهمترین مزیت ثبت شرکت ضایعاتی، کمک به سلامت محیط زیست و حفظ آن است. چرا که با ثبت این نوع شرکت ها، استفاده کمتری از منابع طبیعی شده و از حجم زباله ها نیز کاسته خواهد شد.
  • بازیافت زباله ها به پایداری منابع طبیعی و در نتیجه پایداری اقتصاد کمک خواهد کرد.
  • شرکت ضایعاتی به عنوان کسب و کار پایدار شناخته می شود.
  • فعالیت های این شرکت ها فرصت های شغلی فراوانی برای افراد فراهم می کند. به همین دلیل شاید بهترین مزیت ثبت آن را اشتغال زایی دانست.
  • بازیافت موجب تولید محصولاتی با ارزش افزوده و کسب درآمد بیشتر خواهد شد.
  • شرکت های ضایعاتی با فعالیت محیط زیست دوستانه خود تاثیر مثبتی در جوامع محلی و بین المللی دارند.
  • دولت برای حمایت هر چه بیشتر از سرمایه گذاران در این حوزه، کمک ها و تسهیلات مالی ارائه می کند. می توانید تسهیلات بانکی را با بهره بسیار پایین دریافت کنید.

بهترین قالب برای ثبت شرکت ضایعاتی

بهتری قالب برای ثبت شرکت ضایعاتی، قالب های سهامی خاص و مسئولیت محدود هستند. عموما این دو قالب شرکت در ایران بسیار آسان تر به ثبت می رسند. به همین دلیل این دو قابل بسیار متداول تر هستند. اگر قصد ثبت شرکت های ضایعاتی را دارید، حتما یکی از این دو قالب را انتخاب کنید. فراموش نکنید که نوع قالب انتخابی شما، تاثیر زیادی در شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت دارد. بنابراین حتما به این مورد دقت کنید.

دریافت مجوز برای شرکت ضایعاتی

برای ثبت شرکت ضایعاتی ابتدا حتما باید از سازمان محیط زیست کشور مجوز اخذ نمایید. برای اخذ مجوز حتما باید به درگاه ملی مجوزها به نشانی https://mojavez.ir/ مراجعه کنید. تمامی سازمان ها موظف اند مجوزهای خود را زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی صادر کنند. برای دریافت مجوز حتما باید درخواست خود را جهت اخذ مجوز ثبت نمایید. بدون ثبت درخواست اخذ مجوز، امکان دریافت مجوز ثبت شرکت ضایعاتی وجود نخواهد داشت.

ثبت شرکت ضایعاتی در سامانه ثبت شرکت ها

ثبت شرکت ضایعاتی در سامانه ثبت شرکت هابرای ثبت شرکت ضایعاتی ابتدا باید به سامانه ثبت شرکت ها به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir/Design/Establishment.aspx مراجعه نمایید. در این لینک می توانید فرم درخواست ثبت شرکت را مشاهده کنید. با تکمیل این فرم و انجام فرایند ثبت شرکت می توانید ثبت شرکت را انجام دهید. برای این کار ابتدا مشخصات متقاضی و سپس مشخصات مربوط به شرکت را وارد کنید. وارد نمودن اطلاعات سرمایه ای و مشخصات مربوط به اعضای شرکت نیز الزامی است.

فراموش نکنید تمامی مراحل تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت باید به صورت مرحله به مرحله صورت گیرد. بدون تکمیل هر مرحله، رفتن به بخش دیگر ممکن نخواهد بود. بعد از وارد نمودن اطلاعات، مدارکی که باید بارگذاری کنید به شما نشان داده می شوند. تصویر واضح، دقیق و روشن مدارک را بارگذاری کرده و هزینه ثبت فرم درخواست را پرداخت کنید. بعد از تمامی این مراحل، کد رهگیری را دریافت خواهید کرد. از طریق کد رهگیری امکان بررسی وضعیت ثبت شرکت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای ثبت شرکت حفاظتی مراقبتی

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت ضایعاتی

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت ضایعاتی به نوع قالب انتخابی، کامل بودن مدارک و دانش حقوقی شما بستگی دارد. به صورت کالی ثبت شرکت یک ماه الی 40 روز طول می کشد. بررسی درخواست ثبت شرکت حداقل 10 روز و بین آگهی نوبت اول و نوبت دوم روزنامه رسمی نیز باید حداقل یک ماه فاصله باشد. اما پروسه ثبت شرکت در صورت عدم آگاهی حقوقی می تواند طولانی تر نیز شود.

اگر به دنبال ثبت شرکت ارزان هستید، حتما با کارشناسان ثبت خوارزمی تماس بگیرید. کارشناسان ثبت خوارزمی سالهاست که در زمینه ثبت انواع شرکت های ضایعاتی فعالیت دارند. این کارشناسان می توانند صفر تا صد ثبت شرکت ضایعاتی را برای شما انجام دهند.

هزینه ثبت شرکت ضایعاتی چقدر است؟
هزینه ثبت شرکت ضایعاتی چقدر است؟

تعرفه و هزینه های ثبت شرکت معمولا شامل دو دسته اصلی هستند. هزینه های اداری مربوط به ثبت که شامل حق الثبت، هزینه درج آگهی نوبت اول و  دوم، هزینه ثبت درخواست، حق وکالت و… می شوند. دسته دیگر مربوط به هزینه تاسیس و راه اندازی شرکت همانند خرید ماشین آلات و تجهیزات، استخدام نیروی انسانی و تامین محل اقامت شرکت هستند. تمامی این موارد هزینه های خود را دارند. اما به صورت کلی هزینه های اداری ثبت شرکت مناسب اند.

جمع بندی

در این مطلب از ثبت خوارزمی به معرفی کامل ثبت شرکت ضایعاتی و فعالیت این نوع شرکت پرداختیم. همچنین قالب های مناسب برای ثبت این شرکت و مزایای آن را توضیح دادیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. همچنین با تکمیل فرم مشاوره می توانید با کارشناسان در ارتباط باشید.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان