همه چیز در مورد نحوه ثبت شرکت زنبورداری

یکی از پرطرفدارترین شرکت هایی که متقاضیان زیادی برای ثبت آن اقدام می کنند، شرکت زنبورداری است. ثبت شرکت زنبورداری به پرورش زنبورها، نگهداری از آن ها و به دست آوردن انواع فراورده های زنبورعسل می پردازد. اما این نوع شرکت از آن شرکت هایی نیست که بتوان بدون هیچ اطلاع و تخصص خاصی آن را به ثبت رساند.

بلکه برای اخذ نتیجه بهتر لازم است حتما از افراد متخصص در حوزه زنبورداری کمک بگیرید. اگر قصد ثبت شرکت زنبورداری را دارید، ابتدا باید در مورد شرایط ثبت و مدارک لازم برای آن بدانید. در این مقاله از ثبت خوارزمی به صورت کامل به نحوه ثبت این نوع شرکت خواهیم پرداخت. جهت کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

شرکت زنبورداری چیست؟

قبل از آنکه به ثبت شرکت زنبورداری پردازیم، می خواهیم این نوع شرکت را به صورت کامل معرفی کنیم. زنبورداری به حرفه ای گفته می شود که در آن کندوهای زیادی از زنبورعسل در شرایط آب و هوایی مناسب نگهداری می شوند. هدف از نگهداری و پرورش این زنبورها، تولید عسل، موم، ژل رویال، گرده و … است.

قابلیت منحصر بفرد زنبورهای عسل در گرده افشانی و جمع آوری شهد از گیاهان گلدار، بسیاری از متقاضیان را به این حرفه جذاب علاقه مند کرده است. برای فعالیت حرفه ای در زنبورداری بهتر است حتما نسبت به ثبت شرکت اقدام نمایید. با ثبت شرکت می توان به بسیاری از مزایا و امکانات این حرفه دسترسی داشت.

نکات مهم در مورد راه اندازی زنبورداری

نکات بسیار مهمی در مورد ثبت شرکت زنبورداری و راه اندازی این حرفه وجود دارند. محل استقرار کندوها یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین اقدامات جهت راه اندازی این شرکت است. اگر محل استقرار کندوها مناسب نباشد، نه تنها این حرفه هیچ موفق نخواهد بود، بلکه ممکن است زنبورهای عسل به مرور زمان ضعیف شده و هیچ عسلی تولید نکنند. مهم ترین این شرایط به شرح زیر هستند.

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی کندوها بسیار مهم است. سرما و گرمای زیاد، بارندگی پیوسته و زیاد، بادهای شدید، هوای شرجی و مه الود و آلودگی هوا برای زنبورهای عسل مفید نامناسب است. ای منطقه برای استقرار زبورهای عسل مناسب نخواهد بود.

پوشش گیاهی

پوشش گیاهی منطقه بسیار حائز اهمیت است. گیاهانی همچون آفتابگردان، پنبه، توتون، نخود، گلابی، سیب، بیدمشک، مرکبات، کاج، نعنا، شبدر، اسپرس، اقاقیا، گل زینتی و … برای زنبورعسل بهترین هستند.

منابع آبی

زنبورهای عسل همانند سایر جانداران به آب تمیز و طبیعی نیاز دارند. پس وجود منابع آبی لازم است.

بهداشت زنبورستان

بهداشت منظم زنبورستان و تمیز کردن آن بسیار مهم است. چرا که هر گونه عامل بیماری زا می تواند موجب از بین رفتن زنبورهای بیشماری در هر کلونی شود. پس بهداشت کلی منطقه بسیار حائز اهمیت می باشد.

بوهای نامطبوع و آلودگی های صوتی

محل استقرار زنبورها حداقل باید 2 کیلومتر از کارخانه ها، مرغداری ها، دامداری ها، مجتمع های تولیدی و کارخانه های دباغی دور باشد. چرا که بوهای نامطلوب موجب فراری دادن زنبورهای عسل خواهد شد. همچنین زنبورستان باید حتما از جاده های پرتردد و پر رفت و آمد دور باشد. چرا که شلوغی و آلودگی صوتی زیاد باعث ترساندن زنبورها می شود.

میزان دور بودن زنبورستان از مجتمع های مسکونی

نزدیک بودن زنبورستان به مناطق مسکونی باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای زنبوردار می شود. دور زنبورستان حتما باید حصار کشیده شود.

چرا شرکت زنبورداری ثبت کنیم؟

حال که با شرکت زنبورداری آشنا شدید، وقت آن رسیده که در مورد مزایای ثبت این نوع شرکت نیز بدانید. مزایای فوق العاده ثبت شرکت زنبورداری به شرح زیر هستند.

  • تولید عسل به عنوان یک ماده طبیعی فوق العاده به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند.
  • زنبورها نقش حیاتی در اکوسیستم داشته و موجب گرده افشانی گیاهان می شوند.
  • این شغل، فرصتی مناسب برای فرورفتن در دامان طبیعت و دوری از شلوغی شهر را فراهم می کند.
  • سودآوری این شغل بسیار زیاد بوده و پتانسل آن بالا است. به همین دلیل شرکت های زنبورداری می توانند درآمد بسیار مناسبی داشته باشند.

مناسب ترین قالب ها برای ثبت شرکت زنبورداری

در قانون ثبت شرکت ها، قالب های مختلفی برای ثبت شرکت زنبورداری و سایر شرکت ها تعین شده اند. به همین دلیل متقاضیان در انتخاب قالب شرکت با محدودیت مواجه نخواهند شد. اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که آیا هر قالبی برای ثبت این نوع شرکت مناسب است؟

مسلما خیر. قالب های سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود بهترین قالب برای ثبت شرکت زنبورداری هستند. چالش ها و مراحل اداری و قانونی این ثبت شرکت با این دو قالب بسیار کمتر از قالب های دیگر است. بنابراین ثبت شرکت در این دو قالب سریع تر و مناسب تر خواهد بود.

شرایط لازم برای ثبت شرکت زنبور داری

شرایط لازم برای ثبت شرکت زنبورداری بیشتر به قالب انتخابی برای ثبت شرکت ارتباط دارد. شرایط لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود با قالب های دیگر فرق می کند. این شرایط به شرح زیر هستند.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

  • سن بالای 18 سال
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • وجود حداقل سه شریک یا عضو موسس
  • وجود حداقل دو بازرس
  • حداقل سرمایه یک میلیون ریال
  • پرداخت حداقل 35 درصد از سرمایه نقدی

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • حداقل 18 سال سن
  • تامین حداقل سرمایه 1 میلیون تومان
  • وجود حداقل دو شریک
  • تعهد به پرداخت تمام سرمایه شرکت
  • عدم سوء پیشینه کیفری

مدارک لازم برای ثبت شرکت زنبورداری

برای ثبت شرکت زنبورداری برای مدارک لازم برای ثبت این نوع شرکت را نیز ارائه دهید . بدون این مدارک امکان ثبت شرکت برای هیچ متقاضی وجود نخواهد داشت.

  • مدارک هویتی متقاضیان شامل شناسنامه و کارت ملی
  • اقرارنامه مبنی بر عدم اشتغال مدیران شرکت در سازمان ها و شرکت های مشابه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد
  • اساسنامه و شرکتنامه
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین مبنی بر تعین اعضای هیئت مدیره
  • صورتجلسه عیئت مدیره مبنی بر انتخاب مدیرعامل
  • مدارک هویتی و مدارک تحصیلی مدیرعامل در صورت عدم انتخاب آن از میان هیئت مدیره
  • مدارک تحصیلی مدیران شرکت به همراه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت

فرایند ثبت شرکت زنبورداری

فرایند ثبت شرکت زنبورداری بدین صورت است که ابتدا باید قالب مناسب برای ثبت شرکت را انتخاب کنید. سپس با توجه به قالب شرکت، مدارک و شرایط لازم برای ثبت را فراهم کنید. بعد از انجام این امور، 5 اسم سه سیلابی به ترتیب اولویت برای شرکت انتخاب نمایید. اسم ها باید کاملا فارسی، معنادار و مطابق با سشئونات اسلامی باشند.

سپس به سامانه ثبت شرکت ها و فرم درخواست ثبت شرکت را پر کنید. مدارک خواسته شده در سامانه را بارگذاری کنید. تصویر مدارک باید واضح، روشن و دقیق باشد. سپس هزینه ثبت درخواست را پرداخت کرده و کد رهگیری را دریافت کنید. درخواست ثبت شرکت شما همراه با مدارک از سوی کارشناسان اداره ثبت شرکت به دقت مورد بررسی قرار می گیرد. سپس از طریق همان سامانه نتیجه بررسی به شما اعلام خواهد شد.

ثبت شرکت زنبورداری با ثبت خوارزمی

اگر قصد ثبت شرکت زنبورداری را دارید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، دیگر نگران نباشید. چرا که کارشناسان و مشاوران حقوقی ثبت خوارزمی در کنار شما هستند. کارشناسان ثبت خوارزمی می توانند صفر تا صد امور مربوط به ثبت شرکت را برای شما انجام دهند. درنتیجه دیگر نیازی نیست بابت طولانی شدن روند ثبت شرکت و چالش های ناشی از آن نگران باشید. چرا که شرکت شما در کوتاه ترین زمان ممکن با کمترین بودجه به ثبت خواهد رسید.

جمع بندی

در این مطلب ابتدا شرکت زنبورداری را معرفی کردیم، سپس به نحوه ثبت، مدارک و شرایط لازم برای ثبت آن پرداختیم. با ثبت شرکت زنبورداری می توانید از مزایای بیشمار این نوع شرکت ها استفاده کرده و درآمد زیادی را کسب کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان