راهنمای ثبت شرکت افغان ها در ایران

ثبت شرکت افغان ها در ایران

امروزه اتباع خارجی زیادی من جمله افغان ها در ایران زندگی کرده و قصد ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار دارند. درنتیجه داغ شدن بحث ثبت شرکت افغان ها در ایران کاملا قابل انتظار است. بسیاری از کشورها قوانین سفت و سختی برای ثبت شرکت اتباع خارجی در نظر گرفته اند. این مورد موجب کاهش میل سرمایه داران به سرمایه گذاری در کشور مقصد خواهد شد.

خوشبختانه شرایط مناسب ثبت شرکت در ایران برای اتباع خارجی باعث شده تا این مشکلات تا حدود زیادی رفع شوند. در این مطلب از ثبت خوارزمی قصد دارید نحوه ثبت شرکت افغان ها در ایران، مدارک لازم و باید و نبایدهای آن را توضیح دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

ثبت شرکت افغان ها در ایران ممکن است؟

ثبت شرکت افغان ها در ایران ممکن است؟

برخی از متقاضیان این سوال را دارند که آیا ثبت شرکت افغان ها در ایران ممکن است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. اتباعی که به صورت قانونی در کشور حضور داشته و فعالیت می کنند، امکان ثبت شرکت را دارند. البته این امکان شامل مهاجران غیرقانونی و افرادی که به صورت غیرقانونی در کشور حضور دارند، نخواهد شد. اما اتباعی که دارای اقامت قانونی در ایران هستند می توانند کسب و کار خود را در قالب یک شرکت حقوقی ثبت کنند. هر شرکتی جهت فعالیت قانونی حتما باید به صورت رسمی در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسد. در غیر این صورت فعالیت آن غیرقانونی خواهد بود.

مزایای ثبت شرکت افغانی ها در ایران

ثبت شرکت افغانی ها در ایران مزایای بسیاری دارد. به همین دلیل بسیاری از اتباع خارجی ترجیح می دهند در ایران ثبت شرکت انجام داده و سرمایه گذاری کنند. با ثبت شرکت امکان استفاده از تسهیلات بانکی با بهره پایین وجود خواهد داشت. این حمایت های دولتی به پیشرفت هر چه بهتر شرکت کمک می کنند. با ثبت شرکت امکان شرکت در مزایده ها و مناقصه های دولتی و خصوصی و نمایشگاه های داخلی و خارجی نیز وجود دارد. با ثبت شرکت می توان از حمایت های قانونی بهره مند شده و به صورت کاملا تضمین شده به فعالیت پرداخت.

امکان اقامت در ایران با ثبت شرکت

ایران از آن کشورهایی است که با ثبت شرکت امکان اقامت قانونی را فراهم می کند. بنابراین یکی از مهم ترین مزایای ثبت شرکت افغان ها در ایران، امکان اقامت است. حال این اقامت در ابتدا می تواند 2 ساله و یا 5 ساله باشد. اما به مرور زمان تحت شرایطی دائمی نیز خواهد شد. البته شرایط دریافت اقامت با روی کار آمدن دولتمردان مختلف ممکن است مقداری فرق کند. جهت کسب اطلاعات دقیق تر در این مورد حتما با کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی تماس بگیرید.

افزایش صادرات، کاهش واردات و تقویت اقتصاد

با ثبت شرکت افغان ها در ایران، سرمایه زیادی وارد چرخه اقتصاد کشور می شود. بنابراین اقتصاد رونق گرفته و این رشد و توسعه همواره ادامه پیدا می کند. افزایش صادرات و کاهش واردات بیش از هر عامل دیگری موجب تقویت بازوی اقتصادی یک کشور می شود. تمامی این موارد با ثبت شرکت و جذب سرمایه تحقق می یابد. در واقع با ثبت شرکت، سرمایه وارد چرخه اقتصاد شده و این مورد بسیار به نفع کشور خواهد بود. جالب است بدانید بیش از نصف شرکت های خارجی ثبت شده در ایران مربوط به اتباع افغانی هستند.

ثبت شرکت افغان ها در ایران بدون قید و شرط

از دیگر مزایایی که ثبت شرکت افغان ها در ایران دارد می توان به ثبت شرکت بدون قید و شرط اشاره کرد. در گذشته اتباع خارجی برای ثبت شرکت مجبور بودند 51 درصد از سهام را به فرد ایرانی واگذار کنند. اما امروزه اتباع خارجی بدون حضور تبعه ایرانی می توانند ثبت شرکت کنند. ثبت شرکت در ایران با ارائه مدارک اصلی و رعایت برخی از شروط پایه ای امکان پذیر است. بنابراین نیازی نیست بابت سختگیری قوانین ثبت شرکت برای اتباع افغانی نگران باشید. چرا که تمامی اتباع خارجی با شرایط بسیار آسان و بدون دردسر می توانند نسبت به ثبت شرکت اقدام کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

انواع ثبت شرکت برای افغانی ها در ایران

انواع ثبت شرکت برای افغانی ها در ایران
ثبت شرکت افغان ها در ایران می تواند در قالب های مختلفی صورت گیرد. در کل هفت قالب اصلی برای ثبت شرکت در ایران وجود دارند که 6 تای آن ها برای اتباع خارجی مجاز می باشد. امکان تاسیس شرکت تعاونی برای اتباع خارجی وجود ندارد. چرا که این شرکت مخصوص اتباع ایرانی است. در واقع یکی از شروط اصلی ثبت شرکت تعاونی، ایرانی بودن فرد است. بنابراین اتباع افاغنه نمی توانند شرکت تعاونی به ثبت برسانند. اما در بقیه موارد همانند سهامی خاص، سهامی عام، مسئولیت محدود و … هیچ محدودیتی برای اتباع وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای ثبت شرکت در خوزستان و اهواز

شرایط ثبت شرکت اتباع افاغنه در ایران

شرایط ثبت شرکت افغان ها در ایران تا حدودی بستگی به نوع قالب انتخابی برای ثبت شرکت دارد. اما به صورت کلی اتباعی که می خواهند شرکت ثبت کنند، حتما باید شرایط زیر را داشته باشند. در غیر این صورت امکان ثبت شرکت وجود نخواهد داشت.

  • داشتن کد فراگیر، مدارک هویتی کامل و پاسپورت معتبر
  • عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • تمکن مالی کافی جهت تامین سرمایه مورد نیاز شرکت
  • فراهم نمودن تمامی مدارک لازم برای ثبت شرکت
  • حضور حداقل دو شریک برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • حضور حداقل سه شریک و دوبازرس جهت ثبت شرکت سهامی خاص

مدارک لازم برای ثبت شرکت اتباع خارجی

تهیه مدارک لازم برای ثبت شرکت افغان ها در ایران بسیار مهم است. چرا که وجود هر گونه نقص در مدارک موجب عدم تایید درخواست ثبت شرکت در نهادهای مربوطه خواهد شد. مهم ترین مدارک لازم برای ثبت شرکت اتباع خارجی عبارتنداز:

  • پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده توسط مراجع قضایی ایران
  • مجوز اقامت قانونی تایید شده توسط اداره امور اتباع خارجی
  • ثبت اظهارنامه ثبت شرکت
  • اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه شرکت
  • تاییدیه های بانکی مربوط به افتتاح حساب و پرداخت سرمایه شرکت
  • ارائه اقرارنامه مبنی بر این که اعضای شرکت در سازمان مشابه مشغول نیستند.
  • نامه معرفی از سفارت افغانستان در برخی از موارد
  • وکالتنامه رسمی در صورت داشتن وکیل
  • ارائه اجاره نامه دریافت شده از وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران

فرایند ثبت شرکت افغان ها در ایران

فرایند ثبت شرکت افغان ها در ایران به صورت کلی به شرح مراحل زیر است:

  1. ابتدا باید مدارک لازم برای ثبت شرکت را به صورت کامل جمع آوری کنید.
  2. نوع قالب شرکت و نام شرکت را نیز تعین کنید. نام شرکت باید سه سیلابی، معنادار، جدید و کاملا فارسی باشد.
  3. سپس به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه کرده و درخواست ثبت شرکت یا همان اظهارنامه ثبت شرکت را ثبت نمایید.
  4. بعد از ثبت اظهارنامه، کد رهگیری دریافت کرده و مدارک فیزیکی را با پست به اداره ثبت شرکتها ارسال کنید.
  5. بعد از تایید مدارک، نسبت به ثبت آگهی روزنامه رسمی نوبت اول اقدام کنید. یک ماه بعد از ثبت آگهی نوبت اول، آگهی نوبت دوم نیز چاپ شده و شرکت به ثبت می رسد.

ثبت شرکت افغان ها در ایران چقدر طول می کشد؟

ثبت شرکت افغان ها در ایران چقدر طول می کشد؟مدت زمان فرایند ثبت شرکت افغان ها تفاوت آنچنانی با ثبت شرکت اتباع ایرانی ندارد. هر گونه نقص در مدارک و عدم دانش حقوقی کافی موجب تاخیر در ثبت شرکت خواهد شد. ثبت شرکت در بهترین حالت حداقل 40 روز طول می کشد. جهت ثبت شرکت سریع و ارزان حتما با کارشناسان ثبت خوارزمی در ارتباط باشید. کارشناسان ثبت خوارزمی با دانش حقوقی خود می توانند صفر تا صد ثبت شرکت برای تمامی اتباع خارجی را به صورت کامل انجام دهند.

جمع بندی

در این مطلب نحوه ثبت شرکت افغان ها در ایران را توضیح داده و مدارک لازم برای ثبت این نوع شرکت را معرفی کردیم. همچنین اطلاعات کافی در مورد شرایط ثبت شرکت افغانی ها در ایران ارائه دادیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان