صفر تا صد فرم درخواست پروانه بهره برداری

فرم درخواست پروانه بهره برداری صنعت و معدن، فرمی است که جهت اخذ پروانه بهره برداری باید توسط متقاضیان تکمیل شود. ارائه این فرم به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دریافت مجوز بهره برداری ضروری است. اخذ مجوز بهره برداری مقداری چالش برانگیزتر از مجوزهای دیگر می باشد. چرا که وزارت صمت این مجوز را به هر واحد تولیدی و صنعتی اعطاء نمی کند. بنابراین متقاضیان باید شرایط دریافت پروانه بهره برداری را به صورت کامل داشته باشند.

تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری یکی از این شرایط مهم است. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم به معرفی کامل این فرم بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

فرم درخواست پروانه بهره برداری چیست؟

فرم درخواست پروانه بهره برداری چیست؟فرم درخواست پروانه بهره برداری، فرمی است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به متقاضیان این پروانه ارائه می شود. متقاضیانی که برای اخذ پروانه بهره برداری کارگاهی اقدام می کنند، باید مشخصات خواسته شده در این فرم را تکمیل کنند. این فرم حاوی مهم ترین اطلاعات در مورد نوع واحد صنعتی یا تولیدی و نوع محصولات تولید شده توسط آن است.

در واقع با این فرم، وزارت صمت می تواند وضعیت واحد شما را بررسی کرده و بر اساس آن مجوز را برای شما صادر کند. اطلاعات این فرم با مدارک ارسال شده توسط متقاضی و وضعیت واحد مربوطه در هنگام بازرسی حضوری تطبیق داده می شود. هر گونه مغایرت منجر به عدم صدور مجوز توسط این سازمان خواهد شد.

چرا تکمیل فرم درخواست مجوز مهم است؟

تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری و ارائه آن جهت ثبت نام پروانه بهره برداری ضروری است. این فرم حاوی اطلاعات مهمی از واحد مربوطه و محصولات تولید شده توسط آن می باشند. وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آن که بتواند اطلاعات کاملی از واحد مربوطه به دست بیاورد، به این فرم نیاز خواهد داشت.

به عبارتی دیگر، بدون فرم پرسشنامه، وزارتخانه نمی تواند اطلاعات جامعی در مورد واحد صنعتی مربوطه به دست بیاورد. درنتیجه امکان صدور مجوز را نخواهد داشت. به همین دلیل است که تکمیل و ارائه این فرم تا این حد الزامی می باشد. بدون ارائه این فرم قادر به اخذ پروانه بهره برداری نخواهید بود.

فرم درخواست پروانه بهره برداری شامل چه اطلاعاتی است؟

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید فرم درخواست پروانه بهره برداری شامل چه اطلاعاتی می باشد. این فرم حاوی اطلاعات کاملی در مورد واحد صنعتی مربوطه، پرسنل آن و محصولات تولید شده توسط آن است. همچنین تمامی مشخصات مربوط به ماشین آلات و تجهیزات خط تولید، مواد اولیه، میزان انرژی مصرف شده و … نیز باید ثبت شوند.

این پرسشنامه حاوی بخش هایی است که به ترتیب باید توسط متقاضی تکمیل گردند. دقت کنید تنها تکمیل این فرم نیست که مهم است. بلکه باید اطلاعات آن صحیح و موثق باشند. در غیر این صورت امکان رد درخواست پرونده بهره برداری وجود خواهد داشت. بخش های مختلف این فرم عبارتند از:

  1. خلاصه اطلاعات
  2. وضعیت واحد تولیدی
  3. وضعیت پرسنل واحد
  4. میزان کل سرمایه گذاری
  5. نحوه سرمایه گذاری
  6. ظرفیت تولید و تنوع محصولات
  7. فهرست مواد اولیه و میزان مصرف سالیانه
  8. شرح مختصر روش تولید در کارخانه و تفکیک کار

اطلاعات مربوط به هر بخش باید در همان بخش وارد شوند. صحت اطلاعات مندرج در فرم در آخر فرم توسط مدیرعامل تایید و امضاء خواهد شد. در واقع مدیرعامل مسئول اطلاعات درج شده در فرم خواهد بود.

نحوه دستیابی به فرم درخواست پروانه بهره برداری

نحوه دستیابی به فرم درخواست پروانه بهره برداریاز طریق سامانه پروانه بهره برداری یا همان سامانه بهین یاب می توانید به فرم درخواست پروانه بهره برداری دست یابید. همچنین امکان دانلود و تکمیل این فرم وجود دارد. برای تکمیل فرم درخواست و همچنین دستیابی به این فرم ابتدا باید در سایت بهین یاب ثبت نام کرده و حساب کاربری ایجاد کنید. بنابراین بدون داشتن حساب کاربری نمی توانید از هیچ کدام از خدمات این سایت بهره ببرید.

همچنین درخواست صدور پروانه بهره برداری نیاز به ثبت نام در این سامانه و احراز هویت در وزارت صمت دارد. برای اطلاع از نحوه ثبت نام و اخذ مجوز، مقاله راهنمای اخذ پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی و تولیدی را مطالعه کنید.

راهنمای تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری

برای آن که بتوانید فرم درخواست پروانه بهره برداری را بهتر تکمیل کنید، جزئیات آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

خلاصه اطلاعات

این بخش شامل اطلاعات جامع و کلی در مورد وضعیت واحد تولیدی فوق می باشد. نام واحد، آدرس، شماره تلفن، نوع مالکیت، نام مدیرعامل و کدملی آن، دورنگار، فعالیت عمده تولیدی و … جزء این اطلاعات هستند.

وضعیت واحد تولیدی

این بخش شامل مساحت و زیربنا، مساحت انشعاب برق، میزان آب مصرفی سالانه و میزان سوخت مصرفی سالیانه است. این اطلاعات باید با واحدهای متر مربع، کیلووات، کیلووات بر ساعت و مترمکعب محاسبه شوند.

وضعیت پرسنل

در این بخش تعداد دقیق پرسنل تولیدی، پرسنل پشتیبانی و تعداد پرسنل لیسانس به بالا را ذکر کنید.

میزان کل سرمایه گذاری

میزان کل سرمایه گذاری شامل سرمایه ثابت و سرمایه در گردش است. در سرمایه ثابت باید اقلام سرمایه ثابت، میزان ارزش آن ها، واحد پول و سایر توضیحات را درج کنید. تجهیزات، ماشین آلات، وسایل حمل و نقل، زمین، انشعابات و … جزء سرمایه ثابت هستند. در قسمت سرمایه در گردش باید مواد اولیه، هزینه برق و سوخت و آب، هزینه دستمزد، تعمیرات و نگهداری را قید نمایید.

نحوه سرمایه گذاری

شامل میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی، ذکر مشخصات سرمایه گذاران عمده و نوع و میزان وام های دریافت شده است.

ظرفیت تولید و تنوع محصولات

در این بخش باید نام هر محصول، کد آیسیک آن، واحد سنجش و ظرفیت تولید در سال را مشخص کنید.

نکات مهم در تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری

نکات مهم در تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداریدر تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری باید نکات مهمی رعایت شوند. در غیر این صورت اطلاعات مندرج شده در فرم قابل استناد نخواهد بود. در تکمیل و ارائه این فرم نکات زیر را در رعایت کنید.

  • وارد کردن کروکی دقیق محل واحد تولیدی در این فرم بسیار مهم است.
  • امضای مدیرعامل و مهر شرکت یا واحد تولیدی است که به فرم درخواست اعتبار می دهد.
  • بر اساس اطلاعات مندرج در مدارکی که تهیه کرده اید باید اطلاعات فرم را وارد نمایید.
  • تلفن همراه باید متعلق به مدیرعامل شرکت باشد.
  • شماره تلفن دفتر مرکزی باید ثابت بوده و متعلق به همان دفتر باشد.

آیا برای تمدید پروانه بهره برداری ارائه فرم درخواست لازم است؟

بسیاری از متقاضیان این سوال را دارند که برای تمدید مجوز بهره برداری نیز به ارائه فرم درخواست پروانه بهره برداری نیاز است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. برای تمدید پروانه بهره برداری نیاز به تکرار دوباره روند اخذ این مجوز نخواهد بود. بنابراین نیازی به ارائه مجدد این فرم نخواهد بود.

تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری با موسسه ثبت خوارزمی

اگر در خصوص تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری به راهنمایی نیاز داشتید، کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان حقوقی موسسه ثبت خوارزمی سالهاست در زمینه اخذ انواع پروانه بهره برداری فعالیت دارند. بنابراین این مشاوران می توانند شما را در تکمیل فرم و اخذ پروانه بهره برداری یاری دهند. با ثبت خوارزمی دیگر نیازی نیست بابت نحوه تکمیل و ارائه فرم درخواست مجوز بهره برداری نگران باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره سایت را پر کنید. کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به تمامی سوالات شما در خصوص اخذ این مجوز پاسخ خواهند داد.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی نحوه تکمیل و ارائه فرم درخواست پروانه بهره برداری را به دقت توضیح دادیم. همچنین مهم ترین نکات جهت تکمیل این فرم و ارائه آن را بررسی کردیم. با وارد نمودن اطلاعات واحد تولیدی مربوطه در این فرم و ارائه آن به وزارت صمت می توانید مجوز پروانه بهره برداری را اخذ کنید. اطلاعات مندرج در فرم درخواست مجوز باید با اطلاعات مدارک ارسال شده به وزارتخانه تطابق داشته باشند.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان