میزان درآمد شرکت های کامپیوتری

شرکت های کامپیوتری

چکیده مقاله

در مورد شرکت های کامپیوتری سخت افزاری با توجه به اینکه این گرایش در داخل ایران تقریبا میشه گفت آینده خوبی نداره توصیه میکنم دانشجویانی که در این رشته مشغول به تحصیل هستن به نیت مهاجرت از ایران درس بخونن یا ادامه تحصیل بدن.
شرکت های کامپیوتری

درآمد شرکت های کامپیوتری در ایران چقدر است؟

در این مقاله به بررسی میزان درآمد شرکت های کامپیوتری می پردازیم

 

این را هم بخوانید : شرایط ثبت شرکت کامپیوتری

 

حوزه های فعالیت شرکت های کامپیوتری :

  • نرم افزار
  • سخت افزار
  • فناوری اطلاعات

شرکت های کامپیوتری سخت افزاری

در مورد شرکت های کامپیوتری سخت افزاری با توجه به اینکه این گرایش در داخل ایران تقریبا میشه گفت آینده خوبی نداره توصیه میکنم دانشجویانی که در این رشته مشغول به تحصیل هستن به نیت مهاجرت از ایران درس بخونن یا ادامه تحصیل بدن.

چون در کشور ما ساده ترین آی سی ها یا رم های کامپیوتری هم تولید نمیشه و نمیتونیم آینده خوبی رو به صورت اختصاصی برای این رشته در نظر بگیریم. البته بعضی از دوستان که در زمینه تعمیرات لب تاپ یا کامپیوتر یا قطعات الکترونیکی کار میکنن درآمد بدی ندارن و میشه گفت کار براشون هست.

اما از اونجایی که اصل رشته مهندسی سخت افزار موضوع طراحی و ساخت قطعات هست و نه تعمیر میشه گفت در کشور ما آینده ای رو نمیشه متصور بود برای این موضوع.

شرکت های کامپیوتری نرم افزاری

کار اصلی مهندس نرم افزار کدنویسی هست. کدنویسی شاید بشه گفت در اصل فضایی شبیه به ریاضیات داره.

کدنویسی در عمل نوشتن یه سری کد هست ولی در ذهن مهندس نرم افزار یک سلسله نمودارها و روابط و تحلیل ها هست که در نهایت منجر به تولید یک نرم افزار میشه. عموما کسانی که به ریاضیات علاقمند هستن بیشتر میتونن در زمینه کد نویسی موفق باشن.

نکته ای که در اینجا وجود داره این هست که زبان های برنامه نویسی هر چی پیشرفته تر میشن میشه گفت عملیات بزرگ تر و پیچیده تری رو ساده تر انجام میدن. یعنی درسته برنامه نویسی بر مبنا و منطق ریاضیات هست ولی واقعا نمیشه گفت هر کی ریاضیاتش قوی هست برنامه نویس بهتری هم هست.

حوزه های فعالیت شرکت های کامپیوتری نرم افزار

یک شرکت کامپیوتری نرم افزار میتونه در حوزه های مختلفی اقدام به فعالیت کنه.

اولین حوزه کاری یک مهندس نرم افزار ادامه تحصیل تا سطح دکترا و پذیرش در هیئت عملی دانشگاهها هست، که از نظر حقوق و مزایا خوب هست و برای این موضوع باید در مورد حقوق و مزایا و درآمدهای اعضا هیئت علمی مطالعه کنید . مورد دوم مهاجرت هست. یک مهندس نرم افزار میتونه با تخصص پیدا کردن در چند زبان برنامه نویسی و کمی خلاقیت به راحتی در شرکت های خارجی پذیرش بشه و به خارج از کشور مهاجرت کنه.

البته نباید فراموش کنید که برای مهاجرت نیاز هست که زبان شما هم خوب باشه. برای یه برنامه نویس کار بلد میشه تقریبا درآمد حدود ۷۰ هزار دلاری در سال رو پیش بینی کرد که با توجه به این درآمد رقم بالایی محسوب میشه.

البته چند مدت پیش یه آگهی استخدام رو توی نرم افزار Dubai Zeel می دیدم .که برای استخدام یک برنامه نویس Asp برای شروع مبلغ ۲۰ هزار درهم رو تایین کرده بودن و جالب اینجا که قیمت یک تویوتا یاریس هم حدود ۳۰ هزار درهم هست. پس میشه گفت حقوق خوبی رو به برنامه نویس میدن در کشورهای دیگر دنیا.

مورد سوم استخدام در خود ایران هست. امروزه اگر نگاهی به آگهی های استخدامی بندازید متوجه میشید که درخواست استخدام برنامه نویس واقعا بالاست و شما با داشتن مقداری مهارت در زمینه برنامه نویسی احتمالا بتونید یک شغل رو پیدا کنید. متوسط میشه گفت یک نفر نیمه حرفه ای حدود ۲ میلیون تومان حقوق میگیره در حال حاضر که برای یک نفر نیمه حرفه ای بد نیست. اما برنامه نویس های حرفه ای با سابقه کار بالا و نمونه های خوب شاید تا ۳٫۵ یا ۴٫۵ هم حقوق دریافت کنن.

البته شما با داشتن رابطه یا پارتی میتونید مشاغل بسیار خوبی رو در دستگاههای دولتی مثل بانکها یا شرکت نفت و … هم پیدا کنید که فعلا مورد بحث ما نیست. چون پارتی رو ما نداریم!!!

یکی از مزیت های اصلی شغل برنامه نویسی انعطاف بسیار بالای اون هست به طوری که در تمامی سازمانها و ادارات و شرکت ها کاربرد داره و نیاز به حداقل یه مهندس کامپیوتر دارن.

اما حوزه کاری بعدی یک برنامه نویس که من خودم توی مشاوره هام همیشه به دانشجوها گفتم خوداشتغالی در این حوزه هست. یک برنامه نویس حرفه ای میتونه به صورت فریلنسر پروژه بگیره و انجام بده، میتونه یک استارتاپ مخصوص خودش رو راه اندازی کنه و درآمدهای بسیار بالایی رو داشته باشه، میتونه نرم افزارها و اپلیکیشن های کاربردی تولید کنه و به فروش برسونه، میتونه در حوزه آموزش فعالیت کنه و یا همزمان چند کار رو انجام بده.

باید بگم در حوزه خوداشتغالی برخی از مهندسین نرم افزار درآمد های ماهانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومانی و یا حتی بالاتر هم دارن. امروز به جرات میشه گفت برنامه نویسان حرفه ای از نظر درآمدی با متوسط درامد پزشکان مقایسه میشن. استارتاپ هایی مثل دیجی کالا، دیوار و … که درآمدهای چندصد میلیاردی رو داشتن جز با توانایی های مهندسین کامپیوتر امکان رشد رو نداشتن.

توجه

شما میتوانید از طریق فرم روبه رو درخواست خود را ارسال کنید تا مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
نکته : تمامی مشاوره ها به صورت رایگان انجام میشود.
با پر کردن فرم زیر، پاسخ خود مبنی بر " مدت زمان انجام"، "هزینه" و "مدارک لازم" را بروی تلفن همراه خود دریافت نمایید.

مقالات پایین ،پیشنهاد خوانندگان این مقاله برای مطالعه است.

مشاوره ثبت شرکت اصفهان

مشاوره ثبت شرکت اصفهان برای متقاضیانی کاربرد دارد که قصد ثبت کردن شرکت در اصفهان را دارند. شهر اصفهان یکی از بهترین کلانشهر‌های ایران جهت ثبت شرکت‌های تجاری و خدماتی است. به همین دلیل بیشتر افرادی که قصد ثبت شرکت در ایران را دارند، ترجیح می‌دهند شرکت خود را در اصفهان ثبت کنند. اما ثبت […]

هزینه آگهی روزنامه رسمی چقدر است؟

احتمالاً بار‌ها در مراحل مربوط به ثبت شرکت و نحوه تأسیس آن در مورد آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی شنیده‌اید. البته این نکته را باید یادآور شویم که این آگهی تنها مربوط به ثبت کردن شرکت نیست. بلکه تغییرات بعد از ثبت را نیز می‌توان از طریق روزنامه رسمی آگهی کرد. بسیاری از افراد فکر […]

مزایای جواز کسب صنایع دستی

جواز کسب صنایع دستی یکی از مهم‌ترین مجوز‌هایی است که متولی اصلی آن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. طبق قانون هر کسب و کاری در هر قالبی جهت انجام فعالیت و کسب درآمد باید جواز کسب یا پروانه کسب داشته باشد. بدون این مجوز، فعالیت کسب و کار‌ها غیرقانونی بوده و افراد […]

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان