استعلام شرکت های ثبت شده

استعلام شرکت های ثبت شده
استعلام شرکت های ثبت شده
استعلام شرکت های ثبت شده

 

در حال حاضر در هر کشوری تعداد بسیار زیادی شرکت ها با موضوع فعالیت های بسیار مختلف وجود دارند. شرکت های موجود ممکن است غیر قانونی باشند و برای کلاهبرداری از مردم ساخته شده باشند که مصادیق آن به گوش افراد هم خورده است.

لذا افرادی که با شرکت هایی وارد همکاری یا قرارداد می شوند می خواهند مطمئن شوند که آیا این شرکت معتبر است یا غیر قانونی است تا با خیال آسوده تری به نسبت به همکاری و… با این شرکت بپردازند.

هر فردی ممکن است بخواهد با شرکتی وارد رابطه حقوقی شود یا اینکه برای این شرکت کار کند و یا اینکه عقد قراردادی منعقد کند. دلایل زیادی وجود دارد که نیازی به اشاره کردن یک به یک آن ها نیست.

فرد در اینجا می خواهد اطمینان یابد با شرکتی که وارد همکاری می شود آیا اصلا شرکتی قانونی است یا خیر؟ آیا این شرکت اعتبار دارد یا خیر؟
اینکه مطلع شود این شرکت چه نوع شرکتی است و علل دیگری که فرد می خواهد از آن ها مطلع شود و اطمینان یابد که نیازمند استعلام از شرکت نزد مراجع معتبر است.

در این راستا سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور راه اندازی شده است که منبع و مرجعی باشد برای استعلام این شرکت ها می باشد.

شماره ثبت شرکت

بعد از این که امور مربوط به ثبت شرکت انجام شد، اداره ثبت شرکت ها یک شماره ثبت به شرکت اختصاص می دهد که از این پس شرکت با این شماره شناخته می شود و سپس سازمان املاک و اسناد کشور شماره ای دیگر به نام “شناسه ملی” به اشخاص حقوقی اختصاص می دهد.

این شناسه ملی امری بسیار مهم در استعلام شرکت است.

شماره ثبت شرکت ثابت است و هرگز تغییر نخواهد کرد و نشان دهنده هویت شرکت است و شماره تنها مخصوص همان شرکت است.

هر شرکتی که این شماره ثبت را نداشته غیر قانونی و غیر مجاز است. با وارد کردن این شماره می توان به اطلاعات این شرکت دسترسی پیدا کرد.

با این شماره ثبت تا زمانی که شرکت برپا باشد و وجود داشته باشد می توان شرکت را شناسایی کرد.

نحوه استعلام شرکت های ثبت شده

راه های مختلفی در این زمینه وجود دارد برای استعلام شرکت مورد نظر:

یک راه این است که به سایت irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید و با تکمیل کردن فیلد مربوطه استعلام شرکت را جویا شوید.
راه دیگری که وجود دارد برای استعلام ثبت شرکت رفتن به نشانی اینترنتی ilenc.ir و پر کردن شناسنامه ملی و شماره ثبت و اطمینان یافتن از ثبت شرکت.
نشانی و آدرس اینترنتی دیگری برای استعلام وجود دارد و آن آدرس روزنامه رسمی است به نشانی rooznamehrasmi.ir که با تکمیل کردن نام شرکت و شماره ملی شرکت می توان به اطلاعات آن دسترسی پیدا کرد.
اگر شما نام شرکت را کاملا بلد نباشید یا اصلا ناقص تکمیل شود خود سامان، اسامی شبیه به نام وارد شده را نشان می دهد که می توانید از میان آنان نام مورد نظر خود را انتخاب کنید تا مشخصات آن شرکت نمایش داده شود.

در استعلام شرکت چه اطلاعاتی وجود دارد؟

وقتی شما نام و وجود یک شرکت را استعلام کنید در صورت وجود داشتن و ثبت شدن به اطلاعاتی ذیل دست پیدا خواهید کرد مثل:

ثبت کننده شخصیت حقوقی.
شناسه ملی شخصیت حقوقی.
نام کامل شخصیت حقوقی.
نوع شخصیت حقوقی شرکت بای مثال تضامنی بود یا سهامی بودن..
شماره ثبت شخصیت حقوقی.
اداره کل ثبت کننده.
واحد ثبتی ثبت کننده.
کد پستی شخصیت حقوقی.
محل اقامت قانونی.
وضعیت شخص حقوقی.

چکیده

برای استعلام یک شرکت و اینکه فرد اطلاع پیدا کند از وجود یا عدم وجود شرکت، از قانونی بودن با غیر قانونی بودن یک شرکت که قرار است با وی همکاری کند یا اینکه با این شخص حقوقی یا همان شرکت قراردادی منعقد کند.

سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور وجود دارد که هم شرکت های تجاری را می توان استعلام کرد هم موسسه های غیر تجاری را. استعلام شرکت و اطلاع از اطلاعات آن باعث می شود فرد با خیال آسوده تری قرارداد را با شرکت منعقد کند.

نحوه استعلام همانطور که گفته شد از طریق سامانه های اینترنتی است و از طریق حضوری امکان پذیر نیست.‌ آدرس و نشانی های مرتبط با شرکت در بالا درج شده اند.

که با وارد کردن و تکمیل فیلد های مورد نظر و داشتن یکی از موارد اسم شرکت یا شماره ثبت آن می توان آن را استعلام کرد.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان