چگونه برند لوازم آرایشی بزنیم؟

برند لوازم آرایشی

چکیده مقاله

برای ثبت برند آرایشی به مدارکی نیاز است و همچنین باید با توجه به لیست طبقه بندی علائم تجاری اقدام به ثبت نام تجاری کرد. همچنین شرکت های زیادی به عنوان مشاور برای ثبت برند محصولات گوناگون به خصوص محصولات آرایشی و بهداشتی مشغول به فعالیت می باشند که می توان از راهنمایی های آنان بهره مند شد.
برند لوازم آرایشی

برند یک محصول نشانه منحصر به فرد آن محصول است که همراه با خود محصول یا با ارائه خدمات آن و یا در هنگام یازاریابی به مصرف کننده نمایش داده می شود. وظیفه و کارکرد یک برند یا نشان تجاری آن است که افراد در مورد مبدا صنعتی یا تجاری محصولات اعم از کالاهای مصرفی یا خدماتی آگاه سازد. در حوزه محصولات آرایشی نیز برند آن چیزی است که مصرف کنندگان می شناسند و تضمین کننده کیفیت محصول می باشد. در این مقاله می آموزیم چگونه برند لوازم آرایشی بزنیم و محصولات خود را به واسطه نام و نشان تجاری مناسبی به مصرف کنندگان معرفی کنیم. برند یک شرکت همچنین سرمایه غیر مادی شرکت محسوب شده و بسیار ارزشمند می باشد. از این رو یکی از سوالاتی که شرکت هایی که می خواهند وارد صنعت محصولات زیبایی بشوند از خود می پرسند این است که چگونه برند لوازم آرایشی بزنیم که توجه مخاطبمان را به خود جلب کرده و در یادها بماند. اگرچه در ایران داشتن برند و نشان تجاری مگر در موارد خاص اختیاری بوده، اما ثبت برند محصولات آرایشی و بهداشتی که با بدن و پوست انسان به طور مستقیم در ارتباط هستند از آن دسته مواردی است که اجباری بوده و شرکت حتما باید پیش از عرضه محصول به ثبت برند خود اقدام نماید. باید توجه داشت که بهتر است نام مورد استفاده برای برند ساده و خوش آوا انتخاب گردد به طوری که به راحتی در یادها بماند و همین طور زیبا باشد و به محصولات آرایشی و بهداشتی ارتباط داشته و با آن ها متناسب باشد.

 

این را هم بخوانید : سامانه ثبت شرکت آرایشی و بهداشتی

 

باید چگونه برند لوازم آرایشی بزنیم؟

هر محصول آرایشی و بهداشتی مانند مواد دارویی و طبی و غذایی، چه در داخل ایران ساخته شده باشد و چه از خارج از ایران وارد کشور شده باشد، باید طبق آیین نامه دارای برند و نام و نشان تجاری باشد و بر روی محصول همراه با سایر مشخصات آن درج گردد. برچسب محصولات آرایشی و بهداشتی باید دارای نام تجاری و نشانی سازنده آن و کشور سازنده باشد. همچنین باید شماره ثبت علامت در ایران نیز در آن ذکر گردد و در معرض دید مصرف کنندگان قرار گیرد. همچنین تاریخ تولید و انقضای محصولات نیز جزو موارد بسیار ضروری است که باید بر روی ظرف محصول و برچسب مشخصات آن ذکر گردد.
اما پرسشی که همچنان وجود دارد آن است که به عنوان شرکتی که می خواهد به صنعت محصولات آرایشی وارد شود و محصولات خود را عرضه نماید، باید چگونه برند لوازم آرایشی بزنیم؟
برای ثبت برند آرایشی به مدارکی نیاز است و همچنین باید با توجه به لیست طبقه بندی علائم تجاری اقدام به ثبت نام تجاری کرد. همچنین شرکت های زیادی به عنوان مشاور برای ثبت برند محصولات گوناگون به خصوص محصولات آرایشی و بهداشتی مشغول به فعالیت می باشند که می توان از راهنمایی های آنان بهره مند شد.

در پاسخ به پرسش چگونه برند لوازم آرایشی بزنیم ابتدا باید خاطرنشان کرد که برای ثبت هرگونه علائم تجاری و اختراعات باید به اداره کل مالکیت صنعتی مراجعه کرد. مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر می باشد :
1- اظهارنامه تکمیل شده متقاضیان که به صورت فرم های آماده در اداره کل مالکیت صنعتی موجود می باشد. اظهارنامه باید توسط شخص متقاضی کامل شده و امضا شود. در اظهارنامه باید طبقه محصولات مورد نظر ذکر شود.
2- حداقل ده نمونه علامت گرافیکی به عنوان علامت تجاری برند که هر کدام از آن ها بر روی یک برگ اظهارنامه الصاق می گردند. ابعاد این نمونه ها نباید از ده سانتی متر بیشتر شود.
3- در صورت واضح نبودن علامت و استفاده از تصاویر و حروف مخصوص در آن باید به ضمیمه نمونه واضح و خوانای آن علامت اضافه شود.
4- در صورتی که به جای فرد متقاضی وکیل فرد اقدام به ثبت نماید، باید نسخه اصلی یا رونوشت وکالت نامه نیز به مدارک اضافه شود.
5- همچنین در صورتی که در علامت تجاری از علائم خارجی استفاده شده باشد باید یک رونوشت گواهی شده که توسط اداره صادرکننده و به صورت زبان اصلی صادر شده است نیز به همراه ترجمه غیر رسمی آن به فارسی به مدارک تقاضا کننده و به مسئولیت شخص متقاضی ضمیمه گردد.

مراحل کلی ثبت برند لوازم آرایشی

همچنین وقتی می خواهیم بدانیم که چگونه برند لوازم آرایشی بزنیم باید به این نکته توجه کنیم که برای ثبت برند ابتدا بهتر است از آن نام تجاری استعلام گرفته شود تا این اطمینان حاصل شود که پیش از ما فرد دیگری آن برند را ثبت نکرده باشد. پس از استعلام از برند و آماده سازی مدارک اظهارنامه، باید آنها را به صورت اینترنتی ارسال نمود تا توسط کارشناسان و ریاست اداره کل مالکیت صنعتی بررسی گردد. در صورتی که نشان تجاری توسط مراجع تایید شد باید متقاضی به صورت حضوری به اداره مراجعه کرده به تکمیل پرونده خود اقدام نماید. همچنین در این مرحله برخی هزینه های مرتبط با ثبت برند و روزنامه رسمی آن پرداخت گردد. البته حق ثبت نشان نیز خود دارای هزینه هایی است که باید پرداخت شود. پس از طی این فرایندها و در پایان با مراجعه به اداره مالکیت می توان سند نشان تجاری و برند مورد نظر را دریافت کرد.
وقتی می خواهیم در مورد اینکه چگونه برند لوازم آرایشی بزنیم بدانیم، با این نکته نیز مواجه می شویم که محصولات تجاری دارای طبقه بندی هستند و بر اساس این طبقه بندی باید برای ثبت برند و علامت تجاری اقدام کرد. به طور کلی محصولات آرایشی و بهداشتی را در چهار طبقه از بیش 30 طبقه محصولات تجاری می توان دسته بندی کرد. در گروه اول محصولات آرایشی که برای بهبود و درمان پوست استفاده می شوند قرار می گیرند. در گروه دوم آن دسته از لوازم آرایشی و بهداشتی قرار می گیرند که علاوه بر خاصیت درمانی موجب زیبایی موها و پوست نیز می شوند. گروه سوم شامل انواع محصولات محافظت از پوست مانند کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب ها و نظایر آن ها می باشند. همچنین در گروه چهارم انواع صابون های عطری و لوکس، دستمال های بهداشتی و دستمال های پاک کننده و همین طور لوسیون ها قرار می گیرند. باید در هنگام درخواست برای ثبت برند و تکمیل کردن مدارک و اظهارنامه، حتما گروه مورد نظر را مشخص کرد و بر این اساس نشان تجاری تایید و ثبت می گردند.

توجه

شما میتوانید از طریق فرم روبه رو درخواست خود را ارسال کنید تا مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
نکته : تمامی مشاوره ها به صورت رایگان انجام میشود.
با پر کردن فرم زیر، پاسخ خود مبنی بر " مدت زمان انجام"، "هزینه" و "مدارک لازم" را بروی تلفن همراه خود دریافت نمایید.

مقالات پایین ،پیشنهاد خوانندگان این مقاله برای مطالعه است.

مشاوره ثبت شرکت اصفهان

مشاوره ثبت شرکت اصفهان برای متقاضیانی کاربرد دارد که قصد ثبت کردن شرکت در اصفهان را دارند. شهر اصفهان یکی از بهترین کلانشهر‌های ایران جهت ثبت شرکت‌های تجاری و خدماتی است. به همین دلیل بیشتر افرادی که قصد ثبت شرکت در ایران را دارند، ترجیح می‌دهند شرکت خود را در اصفهان ثبت کنند. اما ثبت […]

هزینه آگهی روزنامه رسمی چقدر است؟

احتمالاً بار‌ها در مراحل مربوط به ثبت شرکت و نحوه تأسیس آن در مورد آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی شنیده‌اید. البته این نکته را باید یادآور شویم که این آگهی تنها مربوط به ثبت کردن شرکت نیست. بلکه تغییرات بعد از ثبت را نیز می‌توان از طریق روزنامه رسمی آگهی کرد. بسیاری از افراد فکر […]

مزایای جواز کسب صنایع دستی

جواز کسب صنایع دستی یکی از مهم‌ترین مجوز‌هایی است که متولی اصلی آن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. طبق قانون هر کسب و کاری در هر قالبی جهت انجام فعالیت و کسب درآمد باید جواز کسب یا پروانه کسب داشته باشد. بدون این مجوز، فعالیت کسب و کار‌ها غیرقانونی بوده و افراد […]

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان