مزایای شرکت های سرمایه گذاری

مزایای شرکت های سرمایه گذاری

چکیده مقاله

بی‌شک یکی از انتخاب‌های مهم هر سرمایه‌گذار، انتخاب بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری است. این بازار با توجه به ریسک‌پذیری فرد، میزان سرمایه و دانش و مهارت فرد، متفاوت است. در میان بازارهای موازی موجود، یکی از انتخاب‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری، بورس است.
مزایای شرکت های سرمایه گذاری

مزایای شرکت های سرمایه گذاری

بی‌شک یکی از انتخاب‌های مهم هر سرمایه‌گذار، انتخاب بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری است. این بازار با توجه به ریسک‌پذیری فرد، میزان سرمایه و دانش و مهارت فرد، متفاوت است. در میان بازارهای موازی موجود، یکی از انتخاب‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری، بورس است. ورود به بازار طلا و ارز با توجه به ماهیت پر ریسک و مبهم آن و نوسانات بالا، برای همه افراد جذابیت ندارد. بازار مسکن نیز به ‌واسطه مشکلات نقد شوندگی و دیر بازده بودن، در گزینه‌های اول مزایای سرمایه گذاری در بورس قرار نمی‌گیرد. درمطلب پیش‌رو، قصد داریم مزایای شرکت های سرمایه گذاری بپردازیم.

این را هم بخوانید: ثبت شرکت سرمایه گذاری

۱- کسب سود

یکی از اولین مزایای شرکت های سرمایه گذاری مهم‌ترین هدف افراد از ورود به بازار بورس کسب سود است. سود موردنظر از دو محل می‌تواند حاصل شود. هرگاه سهمی با افزایش قیمت همراه شود، سهامداران از محل اختلاف قیمت خرید و قیمت جدید سود کسب می‌کنند. نوع دیگری از سود، سود نقدی است که در صورت نگهداری سهم تا برگزاری مجمع سالانه به سهامداران تعلق می‌گیرد. مجموع این دو بازده، بازده کل سهم را تشکیل می‌دهد. از آنجایی که بازار سهام، توام با ریسک است و نمی‌توان تغییرات قیمت را به صورت دقیق پیش‌بینی کرد، میزان بازده موردنظر به طور دقیق، قابل‌محاسبه نیست. از آنجایی که بازار بورس پتانسیل بسیاری برای کسب سود دارد و برای بسیاری از افراد جذاب است.

۲- حمایت و شفافیت قانونی

کلیه فعالیت سهامداران و تغییرات ایجادشده در بازار بورس، زیر نظر سازمان بورس انجام می‌شود. معاملات غیرقانونی و خارج از چارچوب سازمان، انجام نمی‌شود. بورس بازاری قانونی است، بنابراین کلیه افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، از حمایت قانونی برخوردار هستند که یکی از مزایای سرمایه گذاری در بورس به حساب می‌آید.

۳- مزایای شرکت های سرمایه گذاری :حفظ سرمایه در مقابل تورم

با رشد نرخ تورم، پول کشور در معرض کاهش ارزش قرار می‌گیرد. اگر افراد نقدینگی خود را در بازار مناسب سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند این کاهش ارزش را پوشش دهند. بازارسرمایه‌ این هدف را می‌تواند به خوبی محقق کند. با سرمایه‌گذاری در بازار بورس، ارزش دارایی فرد در مقابل تورم حفظ می‌شود. زیرا با گذر زمان، دارایی‌های شرکت نیز مشمول تورم شده و ارزش آن افزوده می‌شود درنتیجه ارزش سهام شرکت افزایش می‌یابد.

۴- سهولت نقد شوندگی

یکی از مهم‌ترین مزایای بورس نسبت به بازارهای موازی، سهولت نقد شوندگی است. اگر شما سرمایه‌ای داشته باشید و آن را وارد بازار مسکن کنید یا کسب و کاری راه بیاندازید، مدتی طول می‌کشد تا بتوانید سرمایه اولیه خود را بدست آورید و نقد کنید. اما در بازارسرمایه به ‌راحتی می‌توانید سهام خود را بفروشید و پول خود را به حساب بازگردانید. زمان لازم برای برگشت پول به حساب بانکی شما، حداکثر دو روز کاری است. محدودیت‌هایی که ممکن است درفروش سهام وجود داشته باشد، توقف یا تعلیق نماد است. به ‌جز این موارد شما قادرید توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن سهام خود را نقد کنید.

۵- عدم وجود محدودیت برای میزان سرمایه‌گذاری

برای ورود به بازار سهام نیاز به سرمایه بالا نیست. شما با حداقل سرمایه ۱۰۰ هزار تومان می‌توانید معاملات خود را آغاز کنید. بنابراین شما می‌توانید، سرمایه‌گذاری در بورس را با مبالغ کم آغاز کنید. این در حالی است که شما برای شروع یک کسب و کار، غالباً نیاز به سرمایه، ابزار یا وسایل کار دارید. یا برای ورود به بازارهای دیگر، مبالغ بالاتری را باید مدنظر داشته باشید.

۶- مشارکت در اداره شرکت از مزایای شرکت های سرمایه گذاری

اگر بخواهید شرکت تأسیس کنید و صاحب آن باشید و از مزایای آن بهره ببرید، قطعاً لازم است امور اداری و قانونی زیادی را پشت سر بگذارید. مضافاً بر اینکه سرمایه کافی برای تشکیل شرکت لازم دارید. بورس سهامداری و مالکیت شرکت را از طریق خرید سهام، امکان‌پذیر کرده است.سهامداران به نسبت سهام خود، مالک شرکت محسوب می‌شوند، بنابراین می‌توانند به همان اندازه، در تصمیم‌گیری درخصوص نحوه اداره شرکت، انتخاب مدیران و… مشارکت نمایند. هرچه شما سهم بیشتری در شرکت داشته باشید، حق رأی و تصمیم‌گیری شما بیشتر است. به مرورزمان و افزایش سهم خود در شرکت، می‌توانید خود را به کرسی‌های مدیریتی شرکت نزدیک کنید. یک شخص عادی با سرمایه محدود نمی‌تواند شرکت بزرگ تأسیس کند ولی می‌تواند با خرید سهام یک شرکت بزرگ در تصمیم‌گیری و سودآوری آن شرکت، سهیم شود.

۷- بهره گیری از معافیت مالیاتی

مالیات جز معیارهایی است که در صورت‌های مالی اهمیت ویژه‌ای دارد. نقش این عامل در هزینه‌های شرکت و تأثیر بر کاهش سود، بر کسی پوشیده نیست. خوشبختانه قانون معافیت مالیاتی، شرکت‌ها را جهت الحاق به بازار بورس تشویق می‌کند. به عبارت دیگر، سود حاصل از مزایای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار در بسیاری از کشورها از مالیات معاف و یا مشمول تخفیف مالیاتی است. همچنین شرکت‌های پذیرفته شده در بورس نیز از مزایای معافیت درصد مالیاتی استفاده می‌نمایند.

۸- مزایای شرکت های سرمایه گذاری : تنوع بازه زمانی سرمایه‌گذاری

بورس به لحاظ بازه زمانی سرمایه‌گذاری متنوع است و یکی از مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که هر سرمایه‌گذار با هر دید زمانی می‌تواند به آن ورود کند. عده‌ای به قصد سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و کسب سودهای دوره‌ای وارد بازار می‌شوند. آن‌ها می‌توانند با خرید سهام‌های مدنظر خود که در بازه ی زمانی کوتاه موردتوجه هستند، به کسب درامد بپردازند. سهامداران میان‌مدتی وقت و مهارت بیشتری برای انتخاب سهام خود بکار می‌گیرند و با نگهداری سهم در بازه ی زمانی حداقل ۶ ماهه می‌توانند کسب سود کنند. درنهایت عده‌ای قصد دارند پول خود را برای مدت طولانی در بورس، سرمایه‌گذاری کنند. افق بلندمدت و صبوری این سهامداران، می‌تواند بازده مطلوبی برای آنان رقم بزند.

۹- سهولت سرمایه‌گذاری

راه‌های مختلفی جهت معامله در بورس وجود دارد. معاملات حضوری، معاملات تلفنی، سپردن سرمایه به مدیران پورتفو، و معاملات اینترنتی توسط شخص سرمایه‌گذار ازجمله راه‌هایی است که شما می‌توانید در بازار بورس حضورداشته باشید. شما با مراجعه به کارگزاری‌های بورس و انجام مراحل لازم که وقت چندانی نمی‌گیرد کد بورسی دریافت کنید و به‌راحتی وارد این بازار شوید. ساده‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری، استفاده از سامانه‌های معاملاتی به صورت اینترنتی است. این بازار نیاز به سرمایه سنگین یا فرآیند پیچیده‌ای برای ورود نیست و با فراگیری مهارت لازم می‌توان در این بازار موفق شد و به سرمایه‌گذاری سودآور دست‌یافت.

۱۰- جذب سرمایه ها در صنایع کارآمد از مزایای شرکت های سرمایه گذاری

صاحبان سرمایه حداکثر تلاش خود را می‌کنند که سرمایه‌های خود را به سوی شرکت‌هایی هدایت کنند که کارایی بهتری دارند و فعالیت آن‌ها در رابطه با صنایع شکوفاتر و سودآورتر باشد. همین امر باعث پیشرفت شرکت‌هایی می‌شود که فعالیت مناسب‌تر و مدیریت بهتری دارند و عاملی برای تشویق شرکت‌ها می‌گردد تا برای جذب بیشتر سرمایه‌ها بهتر عمل کنند. بازار بورس این امکان را فراهم می‌آورد، سرمایه‌ها به سمت صنایع موردنظر هدایت شوند. هرچه ارزش‌گذاری شرکت‌ها دقیق‌تر و افراد موجود در بازار حرفه‌ای‌تر باشند، امکان هدایت سرمایه‌ها به سمت صنایع هدف و افزایش توسعه بیشتر است.

۱۱- کشف صحیح قیمت

از آنجایی که بازار بورس شباهت زیادی به بازار رقابت کامل دارد، قیمت سهام با توجه به عرضه و تقاضای آن در بازار شکل می‌گیرد. حضور تعداد زیاد خریداران و فروشندگان به شکل‌گیری این بازار کمک می‌کند. کشف قیمت در این حالت با تصمیم نه یک شخص و به صورت دستوری بلکه توسط خریداران و فروشندگان تعیین می‌گردد.

توجه

شما میتوانید از طریق فرم روبه رو درخواست خود را ارسال کنید تا مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
نکته : تمامی مشاوره ها به صورت رایگان انجام میشود.
با پر کردن فرم زیر، پاسخ خود مبنی بر " مدت زمان انجام"، "هزینه" و "مدارک لازم" را بروی تلفن همراه خود دریافت نمایید.

مقالات پایین ،پیشنهاد خوانندگان این مقاله برای مطالعه است.

مشاوره ثبت شرکت اصفهان

مشاوره ثبت شرکت اصفهان برای متقاضیانی کاربرد دارد که قصد ثبت کردن شرکت در اصفهان را دارند. شهر اصفهان یکی از بهترین کلانشهر‌های ایران جهت ثبت شرکت‌های تجاری و خدماتی است. به همین دلیل بیشتر افرادی که قصد ثبت شرکت در ایران را دارند، ترجیح می‌دهند شرکت خود را در اصفهان ثبت کنند. اما ثبت […]

هزینه آگهی روزنامه رسمی چقدر است؟

احتمالاً بار‌ها در مراحل مربوط به ثبت شرکت و نحوه تأسیس آن در مورد آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی شنیده‌اید. البته این نکته را باید یادآور شویم که این آگهی تنها مربوط به ثبت کردن شرکت نیست. بلکه تغییرات بعد از ثبت را نیز می‌توان از طریق روزنامه رسمی آگهی کرد. بسیاری از افراد فکر […]

مزایای جواز کسب صنایع دستی

جواز کسب صنایع دستی یکی از مهم‌ترین مجوز‌هایی است که متولی اصلی آن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. طبق قانون هر کسب و کاری در هر قالبی جهت انجام فعالیت و کسب درآمد باید جواز کسب یا پروانه کسب داشته باشد. بدون این مجوز، فعالیت کسب و کار‌ها غیرقانونی بوده و افراد […]

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان